Pakiet EDU stworzony został w oparciu o podstawę programową Ministra Edukacji Narodowej. Stanowi on rewolucyjne narzędzie, które pomaga dzieciom odkrywać świat w atrakcyjny sposób. To niezwykła skarbnica wiedzy, zawierająca aż 50 gier edukacyjnych. Każda gra to nowa przygoda, pełna ciekawostek i wspaniałych możliwości nauki. To nie tylko ilość, to przede wszystkim jakość, której celem jest rozbudzanie ciekawości i pasji do zdobywania wiedzy.

Jednym z głównych celów Pakietu EDU jest pobudzanie ciekawości otaczającego nas świata. Gry edukacyjne przenoszą dzieci w fascynującą podróż, podczas której mogą odkrywać tajniki nauki, sztuki, kultury, a także zasady funkcjonowania społeczeństwa. Nauka bez inspiracji to tylko kroki w miejscu. Pakiet EDU nie tylko dostarcza informacji, ale także inspiruje do zdobywania i pogłębiania wiedzy. Każda gra to możliwość nauki poprzez przyjemność i fascynujące wyzwania.

KATALOG GIER

Zabawa w sklep

Na ekranie wyświetlony jest sklep z warzywami i owocami. Zadaniem dziecka jest odszukanie i umieszczenie w koszyku produktu, który pojawia się w lewym, górnym rogu planszy

Przyczyny i skutki

Na środku planszy pojawia się sytuacja przedstawiająca skutek i trzy możliwe przyczyny. Zadaniem dziecka jest wskazanie właściwego obrazka, który pasuje do przyczyny. Za każde poprawne dopasowanie otrzymujemy punkt.

W łazience

Na środku ekranu pojawia się zabrudzona postać dziecka. Gra polega na umyciu dziewczynki korzystając z dostępnych artykułów higienicznych, które widoczne są na planszy.

Przy stole

Wyświetlony jest stół, na którym podświetlają się miejsca na zastawę stołową tj.: kubek, talerze i sztućce. Zadaniem dziecka, jest poprawne nakrycie do stołu (wskazanie i umieszczenie przedmiotów na właściwych miejscach).

W toalecie

Na ekranie wyświetla się postać dziewczynki lub chłopca i cztery wejścia do toalety. Zadanie polega na wskazaniu dziecku odpowiednich drzwi do toalety.

Ubieranie lalki

Na planszy znajduje się lalka oraz 3 komplety ubrań. Każdy zestaw składa się z bluzki, sukienki, butów i czapki. Ubrania różnią się od siebie kolorystycznie. Gra polega na tym, żeby ubrać lalkę w jeden komplet ubrań.

Sprzątanie pokoju

Na planszy wyświetlony jest pokój dziecka, w którym widzimy porozrzucane rzeczy. W lewym górnym rogu ekranu pojawia się przedmiot, który trzeba odnaleźć. Celem zabawy jest posprzątanie całego pokoju w jak najkrótszym czasie.

Niepasujący element

Na ekranie widzimy kilka przedmiotów. Zadaniem dziecka jest wskazanie elementu, który nie pasuje do pozostałych. Za każdy poprawny wybór przyznawany jest punkt. Plansze mają różne stopnie trudności. Gra trwa 60 sekund.

Warzywa i owoce

Celem zabawy jest zebranie jak największej ilości owoców i warzyw. Przeszkodą są przedmioty, które nie są jedzeniem. Należy ich unikać, aby nie stracić punktu.

Wylecz dziecko

Na planszy po lewej stronie wyświetlona jest postać chorego chłopca. Celem gry jest wyleczenie dziecka za pomocą odpowiednich przedmiotów, które spadają z góry ekranu. Za każdy niewłaściwy wybór tracimy punkt.

Ewakuacja z budynku

Wyświetlony jest widok na poczekalnię. Celem gry jest jak najszybsze opuszczenie budynku. Należy zwracać uwagę na strzałki, które pomogą wykonać prawidłowo zadanie.

Przejście przez ulicę

Na planszy wyświetlona jest ulica, po której jeżdżą samochody. Zadaniem dziecka jest przejść na drugą stronę zgodnie z zasadami ruchu drogowego. Za każde bezpieczne przejście otrzymujemy punkt. Wygrywa osoba, która zdobędzie najwyższy wynik.

Ucieczka przed tygrysem

Na planszy pojawia się tygrys, który dopiero się obudził. Zadaniem dziecka jest zebranie jak największej ilości skarbów. Należy uważać na tygrysa. Jeżeli nas złapie tracimy jedno z trzech żyć.

Bezpieczne miejsce do zabawy

Na ekranie wyświetlają się 4 ilustracje. Gra polega na wybraniu właściwego obrazka, który przedstawia bezpieczne miejsce do zabawy.

Pantomina

Na środku planszy wyświetla się postać mima. Mim przybiera różne pozycje np. stanie na jednej nodze, przysiad, mostek itp. Zadaniem dzieci jest naśladowanie jego ruchów.

Perkusja

Na planszy wyświetlona jest perkusja. Kiedy dziecko staje na poszczególne bębny i talerze, instrument wydaje odpowiednie dźwięki.

Kolorowe pianino

Na planszy wyświetlona jest kolorowa klawiatura, na której dziecko może komponować melodie. Kiedy stajemy na klawiszach, te wydają odpowiednie dźwięki.

Instrumenty muzyczne

Na planszy wyświetlone są instrumenty muzyczne: gitara, trąbka, fortepian i saksofon. Kiedy staniemy na danym instrumencie usłyszymy graną melodię.

Spadające obrazy

Na ekranie widzimy galerię sztuki. Po chwili niektóre obrazy zaczynają się kołysać. Trzeba na nich stanąć i uchronić je przed upadkiem. Jeśli nie zdążymy, obraz spadnie.

Budowanie domu

Na środku planszy pojawia się kontur domu oraz jego poszczególne elementy: okna, cegły, drzwi, dachówka. Zadaniem dziecka jest wybudowanie domu, zwracając uwagę na jego podświetlone części. Zegar odmierza czas w jakim udało się wykonać zadanie.

Burza

Na planszy wyświetlone są trzy domy. Zadaniem dziecka jest odszukanie skarbu, który pojawia się na poszczególnych domach. W pewnym momencie na niebie pojawiają się chmury i zaczyna padać deszcz. Wtedy trzeba znaleźć schronienie w jednym z domów.

Zwierzęta

Na planszy znajduje się krajobraz, na którym wyświetlone są 4 ilustracje. Gra polega na poprawnym dopasowaniu zwierzęcia do jego naturalnego środowiska.

Wyhoduj roślinę

Na łące rośnie kwiatek. Zadaniem dziecka jest wyhodowanie dużego pięknego kwiatka. W losowych odstępach czasu temperatura rośnie lub maleje. Dziecko musi dbać o prawidłową temperaturę. Należy również pamiętać o podlewaniu, żeby kwiatek nie usechł.

Pory roku

Na planszy wyświetlona jest łąka, na której wykopane są dołki w ziemi. Gra polega na wykonaniu czynności pasującej do pory roku. Wiosną jest to zasadzenie roślin, latem podlewanie ogrodu, jesienią grabienie liści a zimą dokarmienie zwierząt.

Kierunki

Na środku planszy wyświetla się strzałka lewo, prawo, góra lub dół. Zadaniem dziecka jest uważne słuchanie komunikatów i podążanie za strzałkami. Zabawa trwa minutę. Za każdy poprawny ruch przyznawany jest jeden punkt.

Pomiary odległości

Na planszy wyświetlona jest linijka oraz mocno zakręcona ścieżka. Zadaniem dzieci jest ustawienie się jedno za drugim. Każde po kolei wchodzi na planszę i odmierza długość zgodnie z poleceniem: stopkami, małymi lub dużymi krokami. Po każdym zadaniu dziecko zapamiętuje i podaje wynik.

Liczby od 0 do 5

Na planszy pojawiają się dłonie w 6 wersjach. Na środku pojawia się cyfra od 0 do 5. Zadaniem dziecka jest wskazanie dłoni z prawidłowym ułożeniem palców. Za każdą poprawną odpowiedź przyznawany jest jeden punkt. Wygrywa osoba, która zdobędzie lepszy wynik.

Zbiory liczbowe

Na planszy wyświetlają się dwa zbiory z owocami. Zadaniem dziecka jest przeliczenie przedmiotów znajdujących się w osobnych kwadratach oraz wskazanie większego lub mniejszego zbioru. Za każdy dobry wynik dziecko otrzymuje punkt.

Dodawanie i odejmowanie

Na planszy wyświetla się Einstein, który zadaje równania do obliczenia. Gra polega na wskazaniu poprawnego wyniku. W tym celu dziecko musi dodawać lub odejmować. Za każdą właściwą odpowiedź przyznawany jest jeden punkt.

Który owoc jest największy?

Na planszy pojawia się pytanie „Który owoc jest największy?”. Zadaniem dziecka jest odszukanie i wskazanie największego przedmiotu spośród widocznych elementów. Poprawny wybór to przejście do następnej rundy.

Który owoc jest najmniejszy?

Na planszy pojawia się pytanie „Który owoc jest najmniejszy?”. Zdaniem dziecka jest odszukanie i wskazanie najmniejszego przedmiotu spośród widocznych elementów. Poprawny wybór to przejście do następnej rundy.

Kto jest najwyższy?

Na scenie stoi kilka osób różnej wysokości. Wyświetla się pytanie „Kto jest najwyższy?”. Zadaniem dziecka jest wskazanie najwyższej postaci. Jeżeli dokona poprawnego wyboru otrzymuje jeden punkt.

Kto jest najniższy?

Na planszy pojawia się kilka osób różnej wysokości. Wyświetla się pytanie: „Kto jest najniższy?”. Zadaniem dziecka jest wskazanie najniższej postaci. Za każdy poprawny wybór otrzymuje jeden punkt.

Cyferki

Na planszy rozmieszczone są kamienie. Zadaniem dziecka jest odszukanie odpowiedniej cyfry i wskoczenie na właściwy kamień. Wtedy na innym kamieniu pojawia się kolejna liczba. Należy uważać, żeby nie wpaść do rzeki.

Dzień i noc

Na planszy wyświetlona jest łąka. Celem gry jest zbieranie kwiatów podczas słonecznego dnia. Kiedy na ekranie pojawi się księżyc, musimy zejść z planszy. Wygrywa osoba, która zdobędzie najwięcej punktów w ciągu 60 sekund.

Literkowi detektywi

Na planszy wyświetlony jest sklep z artykułami spożywczymi oraz porozrzucane literki. Zadaniem dziecka jest wskoczenie na literkę, która wyświetla się w lewym, górnym okienku.

Znajdź różnicę

Na planszy wyświetlone są obrazki, które różnią się od siebie dwoma szczegółami. Zadaniem dziecka jest prawidłowe odnalezienie różnic i wskazanie ich poprzez wskoczenie na niepasujący element. Wygrywa osoba, która pierwsza znajdzie różnice między obrazkami.

Rozpoznaj kształt

Na górze planszy wyświetlone są w rzędzie kształty różnych zwierząt i postaci. Natomiast na dole pojawia się kolorowy wzór. Zadaniem dziecka jest odnaleźć i wskoczyć na kształt, który pasuje do wyświetlone--go wzoru.

Literki

Na ekranie rozmieszczone są kwiatki, na których pojawiają się dwie literki w kolorach niebieskim i pomarańczowym. Zadaniem dzieci to wskakiwanie na swoje literki (pomarańczowe lub niebieskie), które pojawiają się w kolejności alfabetycznej. Wygrywa osoba, która jako pierwsza zbierze cały alfabet.

Historyjki

Na podłodze pojawiają się 4 obrazki, które tworzą historyjkę. Zadaniem dziecka jest wskazać kolejność obrazków w taki sposób, żeby utworzyły historyjkę. Gdy dziecko stanie na prawidłowym obrazku, on podświetla się i pojawia się jego numer. Na końcu dziecko ma za zadanie opowiedzieć historyjkę swoimi słowami. Gra zawiera 4 różne plansze.

Literkowe puzzle (5 gier)

Na środku planszy wykropkowany jest wzór litery, który jest podzielony na 5 elementów. Zadaniem dziecka jest wykorzystanie porozrzucanych puzzli, aby ułożyć daną literę.

Tworzymy wyraz

Na planszy wyświetlony jest wykropkowany wyraz oraz porozrzucane literki, wchodzące w jego skład. Kolejno podświetlają się wykropkowane litery. Zadaniem dziecka jest umieszczenie liter na właściwych miejscach. Im dłużej gramy, tym dłuższe wyrazy się pojawiają.

Kierunki geograficzne

Na planszy wyświetlona jest mapa Polski. Na środku pojawia się strzałka wskazująca jeden z kierunków wraz z komunikatem tekstowym. Zadaniem dziecka jest przemieszczanie się po mapie w kierunku zgodnym z komunikatem i strzałką.

Zawody

Na planszy wyświetla się policjant, strażak i lekarz. Lektor zadaje poszczególne pytania. Gra polega na udzieleniu poprawnych odpowiedziach dotyczących widocznych postaci oraz wykonywanych przez nie zawodów.

Polskie miasta

Na planszy wyświetlona jest mapa Polski. Nad nią pojawia się nazwa miasta wraz z komunikatem głosowym. Zadaniem dziecka jest wskazanie danego miasta na mapie. Po udzieleniu poprawnej odpowiedzi na ekranie wyświetlają się zabytki kojarzące się z danym miastem.

Rozpoznaj flagę

Na planszy rozmieszczone są agi różnych państw. Zadaniem dziecka jest odszukanie i wskazanie agi kraju, którego nazwa wyświetla się na dole ekranu. Po poprawnym dopasowaniu agi, wyświetla się 5 pytań dotyczących danego kraju.